dimecres, 2 de febrer del 2011

Pessoa y la civilización ibérica

"Na península hispánica, d'un llau a otru, nós nun somos llatinos, somos ibéricos. Ye precisu basase nesto, primero que en cualesquier otra cosa. Nada tenemos de mancomún, psicolóxicamente, colos dos países herederos de la civilización llatina puramente dicha — Italia y Francia. Nós nun somos llatinos, somos ibéricos. Tenemos — españoles y portugueses — una mentalidá a parte del restu d'Europa. Por más diferencies que nos dixebren ( y éstes verdaderamente esisten) tamos más próximos psíquicamente los unos de los otros, de lo que cualesquier de nós de cualesquier otru pueblo extra-ibéricu. Dixéronse coses como que nós los portugueses somos más paecíos a los franceses, o a los italianos, que a los españoles; felizmente nun ye verdá".
(Compilación de testos pa la película "Mensagem")

"Nós, ibéricos, somos un encruz de dos civilizaciones — la romana y l'árabe. En Francia y n'Alemaña la civilización romana esiste superpuesta al fondu orixinal, ensin otru influxu *civilizacional. Somos, por eso, mas complexos y fecundos, por naturaleza, que Francia o Alemaña, [...]"
("Problema Ibérico")

"Iberia
Separaos, vamos tener, cada unu de nós, un sentíu nacional;nun tenemos sentíu civilizacional. Vamos poder esistir más o menos digna y decentemente, como cualesquier Bélxica o cualesquier Suiza, pero eso nun ye esistencia digna a la que pueda aspirase. Valimos más qu'eso; tenemos derechu a faer más qu'esistir."
("Sentido nacional e sentido civilizacional: a Civilização Ibérica")

"Si somos ibéricos, tenemos derechu a esperar que tou tien de tender escontra una política ibérica, escontra una civilización ibérica que, común a los países que componen Iberia, a toos, sicasí, tescienda (tescienda a cada unu d'ellos individualmente).
("A síntese cultural ibérica")

"Puestu, pos, que tien de tendese escontra dalguna unidá ibérica, coles mesmes establezse qu'esa unidá tien de tar constituyida por pueblos lo más diverxentes posible dientro d'esa unidá. Sume por tanto, por absurda, por ibéricamente criminal, tola tentativa que quiera esbozase d'absorción d'un país por otru, como criminal resulta, tamién poro, l'absorción (ficticia, de fechu) de la nación catalana per Castiella. Porque llegamos finalmente a la visión integral de la confederación ibérica".
("Problema Ibérico")

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada